Weblap optimalizálás
A weboldal készítésekor figyelembe vesszük a keresők
ajánlásait, amitől a megjelenési pozíció függ, így többek között
használjuk a META részeket, HTML formázásokat, lehetőséget adunk a képekre
és hivatkozásokra buborék szöveget elhelyezni, stb.
Lehetne
alkalmazni különböző kevésbé elfogadott, vagy akár tiltott trükköket,
de a tapasztalat azt mutatja, hogy a legbiztosabb eredményt mégis az
elfogadott hagyományos módszer hozza, ezek néhány pontban:
- A szabadszavas keresők (pl. Google) a weboldal szöveges
tartalma alapján találják meg a weblapokat, azaz célszerű a weboldal
szövegének megírásakor, minél többször említeni a fontos
kulcsszavakat.
- Célszerű az oldal címénél rövid, de átfogó leírást megadni az adott aloldal tartalmáról,
ami hasznos a látogatóknak is és a keresők is különösen figyelembe
veszik.
- A weblap cím mezőbe (TITLE) lehetőleg az egész weblapra jellemző kulcsszavak szerepeljenek.
- Javasolt a weboldal kulcsszavak (KEYWORDS) mezőben felsorolni a jellemző kulcsszavakat.
- A
képekhez lehetőség van buborék szöveget készíteni, ahol a kép tartalmát írhatjuk le pár szóban.
Figyelembe kell venni, hogy a
keresők 2-8 hét időt ígérnek arra, hogy a weboldal bekerüljön a találatok
közé, illetve az is tény, hogy egy régóta működő honlap általában jobb helyezést kap,
mint egy frissen indult.
Igaz az is, hogy minél több találat van egy adott
kulcsszóra, annál nehezebb előkelő helyen szerepelni, pl. autó, ingatlan és
hasonló milliós találat felett szinte lehetetlen. Ez esetben koncentráljunk a jelzős és szinoníma szavakra, pl. Opel Astra, vagy kiadó budapesti lakás, stb.
Azonnali kimagasló eredményt kár remélni, de a fentiek figyelembevételével szinte biztos siker érhető el!
Amennyiben nincs idő kivárni a listára kerülést, illetve azt, amíg "megérik a weblap a jó helyezésre",
lehetőség van szponzorált linkek elhelyezésére is, ezek garantált
eredményt adnak, viszont sajnos fizetni kell érte a keresőknek.
Mindemellett azonban fontos, hogy a
látogatottság nem csak a keresőktől származik, hanem más weblapokról,
linkgyűjteményekből, illetve az interneten kívülről.
Javasolt pl. a témába vágó Startlap, Linkcenter és hasonló linkgyűjtemény weblapokat felkeresni, ahol általában az oldalak alján található linkajánló menüpontnál lehet regisztrálni a weboldalt a linkgyűjteménybe.
Hasznos lehet, ha az ingyenes hirdető, apróhirdető oldalakon is időről időre hirdetünk.
Az
"interneten kívülről" érkező látogatottság is fontos, célszerű a
névjegykártyán, autón, illetve ha lehetőség van egyéb reklámanyagban,
újsághirdetésben, szórólapon, stb. szerepeltetni a webcímet, hiszen
ezzel az egész bemutatkozó anyag elérhető az érdeklődőnek - az
interneten keresztül!